Business Analytics Blogs
Verbeter de betrouwbaarheid van je AI-modellen met ML Observability
Leestijd: 4 minutenOntdek hoe ML Observability helpt bij het identificeren van afwijkingen en verbeteren van AI-modellen voor consistente prestaties.
Digitale Onsterfelijkheid: de toekomst van menselijke reproductie door AI
Leestijd: 2 minutenHoe zullen AI en digital twins onze toekomst vormgeven? Ethiek en mogelijkheden rondom digitale onsterfelijkheid en interactie met digitale replica’s.
Slim zoeken, slimmer vinden: Retrieval Augmented Generation in LLM’s
Leestijd: 4 minutenLees hoe Retrieval Augmented Generation in Large Language Models (LLM) je bedrijfsvoering in de praktijk kan verbeteren.
In 3 stappen naar duurzame luchtvaart-catering met datagedreven innovatie
Leestijd: 2 minutenIn dit artikel vertelt Data Scientist Daniel Dobson hoe je in drie stappen de luchtvaart-catering verduurzaamt met datagedreven innnovaties.
Habemus ordinationem: de AI-verordening is een feit!
Leestijd: 4 minutenLees alles over de recente goedkeuring van de AI-verordening die naar verwachting medio 2024 van kracht wordt en wat dit betekent voor jouw organisatie.
Waarom Responsible AI?
Leestijd: 2 minutenWe moeten leren hoe we AI kunnen inzetten zonder afbreuk te doen aan onze menselijkheid. Dit vormt momenteel zowel de grootste uitdaging als de meest dringende noodzaak voor het bevorderen van Responsible AI.
Threat Modeling: de verborgen security-risico’s van AI onthullen en bestrijden
Leestijd: 4 minutenLeer hoe Threat Modeling kan helpen bij het identificeren en beheersen van potentiële bedreigingen. Neem bewuste stappen om veilig gebruik van AI te waarborgen.
Generative AI: direct toepasbaar voor élke organisatie
Leestijd: 4 minutenOntdek de mogelijkheden van Generative AI: verbeter je bedrijfsvoering en creëer een veilige interne kennisbank.
Data Science: in 3 concrete stappen van kostenpost naar business-driver
Leestijd: 6 minutenVoor de Boardroom blijft de toegevoegde waarde van Data Science vaak ongrijpbaar. In dit blog lees je de belangrijkste drie redenen en een concreet advies om deze te overwinnen.
7 aandachtspunten voor ethiek en transparantie bij toegepaste AI
Leestijd: 6 minutenIedereen die bezig is met het verbeteren van prestaties is overtuigd van de mogelijkheden en de kracht van Artificial Intelligence (AI). Hoe kun je ervoor zorgen dat je AI op een verantwoorde manier inzet?
‘Onvindbare’ gepensioneerden vinden in beperkte pensioendata
Leestijd: 2 minutenHoe kunnen we met de weinig beschikbare data tóch aanknopingspunten vinden om zo meer ‘onvindbare’ gepensioneerden op het spoor te komen?
Vooruitzien is regeren: verbeter je voorspellingen met modelvalidatie
Leestijd: 3 minutenAls je namelijk weet met welke scenario’s je rekening dient te houden, kun je met je organisatie proactief inspelen op de toekomst.
3 redenen om CI/CD te implementeren binnen jouw Machine Learning-applicatie
Leestijd: 5 minutenLees welke voordelen je kunt behalen door CI/CD toe te passen in het ontwikkelings- en productieproces van je ML-applicatie.
Shapley Value: zo verklaar je hoe een Analytics-model tot een voorspelling komt
Leestijd: 4 minutenWeten hoe een Analytics-uitkomst tot stand is gekomen? Shapley Value is bij uitstek geschikt om van een black box-model een transparante white box te maken.
Met deze 7 criteria voorspel je het succes van je Analytics-model
Leestijd: 4 minutenHoe weet je of het Analytics-model dat je wilt ontwikkelen ook echt een positieve bijdrage zal leveren? Het is belangrijk de slagingskans helder in kaart te brengen.
Zo zorg je voor vertrouwen in Machine Learning-toepassingen
Leestijd: 2 minutenDe grootste uitdaging van Machine Learning is: vertrouwen wij de denkende machine? Om dat te durven doen, moeten we zijn denkproces kunnen interpreteren.
In 5 stappen naar Interpretable Machine Learning
Leestijd: 5 minutenDe crux van Interpretable Machine Learning (IML) is te bewijzen hoe een autonoom, geautomatiseerd besluit tot stand is gekomen. Dit doe je in 5 stappen.
Hoe Shapley Value helpt bij optimale conversie-attributie van je marketingkanalen
Leestijd: 3 minutenEen op Shapley Value gebaseerd Multi Touch Attributiemodel (MTA) is een geweldig effectieve ‘actionable insight’ om de omzet te vergroten.
Grip op het digitaliseren van je klantcontact met Customer Service Analytics
Leestijd: 3 minutenMaak slim gebruik van de praktische toepasbaarheid van Customer Service Analytics en krijg grip op het digitaliseren van je klantcontact.
De zonnebrillengrens van fraude
Leestijd: 3 minutenHoe je met een slimme combinatie van Machine Learning technieken en modellen zorgt voor snelle en betere detectie van fraude, ook onder het grensbedrag.
Wat is het verschil tussen Machine Learning, Deep Learning en Artificial Intelligence?
Leestijd: 6 minutenDrie hot items van nu zijn Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML) en Deep Learning (DL). Wat betekenen deze termen en wat zijn de verschillen?
Twee cruciale tips om je analytics-project te laten slagen
Leestijd: 3 minutenHoe geavanceerder je analytics-project, hoe meer het oplevert? Het tegendeel is vaak waar. Een simpele analyse kan veel waarde toevoegen, mits goed uitgelegd.
Marketing Analytics: van gedrag voorspellen naar gedrag beïnvloeden
Leestijd: 3 minutenDe crux van Data Science in marketing is begrijpen hoe marketing waarde toevoegt. Als je dat inzicht hebt, kun je een goed Data Science-model ontwikkelen.
De voor(oor)delen van data en algoritmes
Leestijd: 3 minutenData-analyse en algoritmes zijn gereedschappen die worden ingezet door mensen. Dit betekent dat ze (bewust of onbewust) verkeerd kunnen worden gebruikt.