Data is een vitaal onderdeel van elke moderne businessstrategie en onmisbaar voor de besturing van de organisatie. Future Facts slaat de brug tussen je strategische doelstellingen en de Analytics-omgeving. Of het nu gaat om klantgegevens, financiële gegevens, transactiegegevens of procesgegevens, wij helpen je om direct toegevoegde waarde te genereren vanuit de verzamelde data. Denk hierbij aan het ontdekken van nieuwe markten, nieuwe klantgroepen en nieuwe product-dienstcombinaties of het voorspellen van en anticiperen op klantgedrag.

Op basis van historische data helpen wij je met slimme modellen de toekomst te voorspellen en op bestuursniveau te bepalen welke richting je kiest of welke besluiten je neemt. Door een onafhankelijke en cijfermatige onderbouwing, kun je de organisatie overtuigen van je inzichten en kun je met zekerheid beslissingen nemen.

Future Facts heeft zich gespecialiseerd in Marketing Analytics, Customer Services Analytics en Finance Analytics.

Marketing Analytics

  • Strategische positionering
    Met behulp van strategische positionering door middel van marktpenetratie-, pricing- en segmentatieanalyses ontdekken we samen groeikansen en bepalen we de go-to-markets. Hiermee verbeter je je businessplanning en kun je groeidoelstellingen realiseren.
  • Lifecycle Analytics
    Met Lifecycle Analytics brengen we je klantstromen in kaart. Met behulp van slimme (voorspel)modellen zorgen we dat je een inschatting kunt maken welke klanten de neiging hebben om een bepaalde beweging te maken zodat je passende marketingacties kunt uitvoeren.
  • Campagne-optimalisatie
    Daarna volgt het proces van campagne-optimalisatie waarbij we zorgen dat de beste marketingacties voor elke klant worden bepaald. Een ‘Next Best Action’-model of aanbevelingsmodel kan inschatten welke communicatie of propositie de hoogste ROI zal hebben. Met behulp van een attributiemodel wordt de ROI aan de juiste touchpoints toegewezen waardoor ook de kanaalmix optimaal is.

Customer Services Analytics

  • Contact Driver Analytics
    Met behulp van Contact Driver Analytics kun je beter voorspellen wanneer en waarover klanten contact opnemen via welke kanalen. Hierbij zetten we voorspelmodellen of nieuwe technieken in zoals tekst mining of speech analytics. Daarnaast geeft het je inzicht in de verschillen tussen medewerkers in de snelheid en kwaliteit waarmee vragen of problemen worden opgelost. Zo kun je de juiste medewerkers in de juiste kanalen inzetten en worden klanten sneller en beter geholpen.
  • Channelshift Analytics
    Met behulp van Channelshift Analytics brengen we de wisselingen tussen kanalen in kaart en de impact op de volumes, kosten en klanttevredenheid. Met behulp van data-analytics en -modellen kun je de contactstrategie factbased vormgeven en klanten naar kanalen sturen waar ze goed en efficiënt worden geholpen.
  • Customer Journey Analytics
    Door het integreren van data uit verschillende bronsystemen (CRM, ERP, callcenter, etc.) geeft Customer Journey Analytics je inzicht in de verschillende contactmomenten en de ervaringen daarvan, en hoe deze geoptimaliseerd kunnen worden. Door inzet van NPS-analyses en voorspelmodellen helpen we de algehele klantreis te verbeteren en te personaliseren.

Finance Analytics

  • Revenue Assurance
    Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 1% tot 4% van de omzet van Nederlandse bedrijven verdwijnt door fouten in bedrijfsprocessen. Met name binnen bedrijven met grote volumes, IT-gedreven processen en complexe business/pricing rules speelt deze problematiek. Met Revenue Assurance zijn we in staat deze fouten op te sporen, door een combinatie van complexe datakwaliteitcontroles en procesverbetering.
  • Fraud Finder
    Veel bedrijven hebben een rule based fraudedetectiesyteem, maar helaas zorgt dit voor veel onterechte triggers en is het moeilijk te beheren. Met behulp van Machine Learning-technieken sporen we fraude automatisch en effectief op. Dit zorgt voor een vermeerdering van gedetecteerde frauduleuze cases en een vermindering van gevallen die onterecht als fraude worden aangemerkt.
  • Budget Forecasting
    Met Budget Forecasting combineren we databronnen en historische data, en ontwikkelen we geavanceerde voorspelmodellen, zodat je in staat bent een zeer accurate budget forecasting te maken. Hierdoor bespaar je kosten bij het maken van de forecasts, hoef je minder tijd te besteden aan het verklaren van onnodige verschillen tussen budget en actuals en heb je grip op het hele financiële planning- en controlproces.

Meer informatie?

Wil je weten hoe Future Facts kan helpen waarde te creëren met Business Analytics? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.