Op 14 en 15 september 2022 is Future Facts als partner aanwezig op de Big Data Expo in de Jaarbeurs Utrecht. De Big Data Expo is een platform waar mensen en kennis samenkomen, verbonden door het thema big data. Maar wat houdt dat dan in, big data? Wanneer er gegevens verzameld worden in databases kunnen we deze analyseren en hieruit inzichten halen om zo te kunnen groeien, als werknemer maar zeker ook als bedrijf. We ‘weten’ door deze data immers wat werkt en waar onze aandacht naar uit moet gaan wanneer het gaat over bedrijfsvoering. Maar de hoeveelheid data groeit enorm snel, verandert continu en is vaak onsamenhangend en daarmee ongestructureerd. Hierdoor is er veel kennis en kunde nodig om deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen (binnen de juiste context). Kortom, big data vraagt om specialisten. De vraag is immers niet óf bedrijven inzichten uit big data zouden moeten halen, maar hóé ze het moeten aanpakken.
Een centraal klantbeeld: de sleutel tot succes voor PostNL
Op woensdagmiddag 14 september zal Lex Overmars, Manager Data & Analytics bij PostNL, een presentatie geven over hoe PostNL in samenwerking met Future Facts het IT- en data landschap heeft geoptimaliseerd, met als resultaat een nieuw dataplatform: het Centraal Consumenten Beeld (het CCB). Met behulp van AWS-componenten wordt data hier in korte tijd omgezet in waardevolle inzichten die PostNL in staat stellen om verbeteracties over verschillende kanalen heen door te voeren. En continu in direct contact te staan met haar klanten. Dit maakt PostNL tot een wendbare organisatie met strak ingeregelde processen die de klantverwachting op het gebied van post- en pakket- bezorging ruimschoots overtreffen. Zodat PostNL bijzondere momenten kan blijven bezorgen.
Mis deze lezing niet, op woensdagmiddag 14 september om 13:15u in lezingenzaal 8! Naderhand zal Lex Overmars aanwezig zijn op de stand van Future Facts (standnummer 23).